Regen, regen, regen

8 maart 2017 - Paramaribo, Suriname

Hier weer even een berichtje vanuit het regenachtige Suriname. De temperatuur is goed, maar elke dag als ik vanuit stage naar huis wil fietsen, begint het enorm hard te regenen. Dus elke dag kom ik zeiknat terug van stage. Natuurlijk is het een uurtje erna droog en regent het dan niet zoveel meer.

Stage gaat steeds beter. Het is nog steeds wel wennen, maar ik raak gewend aan de kinderen en de kinderen aan mij. Vandaag ben ik tot de conclusie gekomen dat ik alle namen ken en kan koppelen aan de juiste persoon. Hiephoi! Die namen zijn nog wel dingetje. Tacharell, Andercity, en ga zo maar door. Een hele opgave om ze onder de knie te krijgen.

Vandaag heb ik een coöperatieve werkvorm gebruikt tijdens de rekenles. De kinderen waren enthousiast en vonden het leuk om te doen. Iets wat ik vaker kan doen dus!

Bami kunnen ze hier echt heel goed maken. Dichtbij ons huis kunnen we een bak bami halen voor ongeveer 2 euro. Erg lekker en bijna genoeg voor twee keer eten.

Ook koken we nog steeds. Gisteren heerlijk pasta gegeten. Die avond ervoor hadden we een kipworstje met aardappels en sla. We hebben ook eindelijk komkommers gevonden bij de chinees. :). De komkommers hebben hier wel wat meer pitjes. Morgen staan er pannenkoeken op het menu. Zo lekker uiteten :)

Ik heb het op dit moment nog steeds naar mijn zin hier. Ondanks dat we maar stage hebben tot 13.00 uur, hebben we het nog druk. We hebben net allemaal een klamboe gekocht. Aankomend weekend gaan we slapen in de jungle.