Mama op bezoek samen met m'n tante!

30 maart 2017 - Paramaribo, Suriname

Hoihoi allemaal,

Hoog tijd voor weer een nieuw reisverslag.

Vorige week zondag zijn we naar de Parmaribo Zoo geweest. De dierentuin is niet heel groot. Het viel ons op dat de hokken voor de dieren erg klein zijn en er vaak ook maar één, soms twee dieren inzitten. Het was wel leuk om even te doen! :) In de dierentuin heb ik ook voor het eerst schaafijs gehad. Ze schaven wat ijs van een blok af en doen er dan wat siroop bij.

Zoo      Schaafijs

Afgelopen zaterdag zijn we z'n 5 naar Peperpot wezen fietsen. We zijn met bootje naar de overkant gevaren. Onze fietsen zaten op het bootje. Toen we aankwamen aan de overkant, hebben we rozijnenbollen gekocht. Wat was het lekker deze weer even te kunnen halen! Vervolgens hebben we stuk gefietst in de brandende zon. Na ongeveer een paar kilometer kwamen we aan bij een rotonde waar op een straatnamenbordje 'weg naar Peperpot' op stond. Na deze weg gevolgd te hebben, kwamen we aan bij Peperpot. We hebben wat gedronken en zijn daarna op de fiets de jungle door gegaan. Onderweg kwamen we een aantal dieren tegen zoals doodskopaapjes. Voor het eerst heb ik aapjes in de jungle gezien.

Fietsen op bootje Fietsen op het bootje.

AapEen aapje in de jungle!                 Fietsen door de jungle Fietsen door de Jungel

Jungle               Fietsen

Een prachtig plaatje in de jungle                   Even pauze om een broodje te eten en wat te drinken.

Maandagmiddag was het tijd om mama en m'n tante op te halen van het weekend. Die ochtend had ik pas besloten om mama en m'n tante op te halen. Het leek me toch wel een leuke verassing. Samen met Sander ben ik met de taxi naar het vliegveld gegaan. Na een tijdje wachten kwamen mama en m'n tante door de deur. Gelijk zwaaide ik naar mama. Ze was compleet verrast dat ik haar op kwam halen. Missie geslaagd! We zijn met z'n vieren en 2 koffers in een dezelfde taxi weer terug gegaan waarmee wij heen waren gegaan naar vliegveld Zanderij. Het was fijn dat de taxi even op ons kon wachten! Ik ben afgezet bij mijn huisje hier, en daarna heeft de taxichauffeur mama en m'n tante naar het appartement gebracht.

Dinsdagmiddag heb ik samen met mama en 4 huisgenootjes een rondje gefietst.We wilden naar Ford Zeelandia, maar die was helaas dicht. Dus zijn we zijn langs een klein marktje gegaan aan de waterkant. Hier heb ik een sambabal gekocht die van een kalebas is gemaakt. 's Avonds hebben we met zijn 7 heerlijk gegeten bij Jiji's. Dit is een restaurantje waarbij je boven zit, en uitkijkt over het water.

I love su

Woensdagochtend mochten mama en m'n tante een kijkje komen nemen bij mij op stage. Het schoolhoofd had mij gezegd dat ze wel mochten komen kijken. Ze hebben om 8.00 de vlaggenparade gezien en bijgewoond. Daarna zijn ze met me mee de klas in gegaan en hebben ze een les die ik gegeven heb gezien. Tot slot heb ik ze een rondleiding gegeven op mijn stageschool.  Na stage ben ik naar mama gegaan en hebben we afgesproken om in de middag het water op te gaan en een kleine tour te gaan doen. The Sunset en Dolphin tour. We zijn als eerst op een bootje gestapt op de Surinamerivier. Het was heerlijk weer. Na een tijdje varen zijn er door ons een aantal dolfijnen gespot.Vervolgens zijn we naar het plaatsje: Johan en Margaretha. Dit was een plantage aan de Commewijne rivier. We hebben een klein stukje gelopen op het eiland. Ik heb tevens een bananenboom gezien! :) (eigenlijk altijd al een droom geweest)

Bootje                Kanonnen

Bananenboom      J en m

Op Johan en Margaretha hebben we een aantal snacks gehad: para's, bitterballen ( ze noemen het hier bitterballen, maar het zijn eigenlijk een soort van aardappelkroketjes met net een iets anders smaakje) en gebakken banaan. Helaas waren deze nog niet zo lekker als dat ik al gehad heb. Snel maar eens mama de echte laten proeven!

Mama en tante                            Mama

Na het eten van de snacks, hebben we genoten van een zeer mooie zonsondergang. Het was ongelofelijk hoe snel de zon onder ging. We zijn in de schemering  terug gevaren naar Leonsberg.

Zonn      Zonsondergang                 Zonsondergang 1

Hier zijn we opgehaald door een taxi. Daarna samen nog even in het hotel waar mama en m'n tante zitten gegeten. Het was een zeer leuke dag zo samen. Het voelt heel gewoon dat ze bij me op bezoek zijn, terwijl het eigenlijk heel bijzonder is.

Tot zover even een kort reisverslag. Het verslag bestaat meer uit foto's dan uit tekst, maar foto's zeggen genoeg!

Ik geniet hier met volle teugen! :)

1. Nathalien:
    30 maart 2017
    Leuke foto's lekker genieten saampjes.
    Groetjes dikke knuffel uit Nederland.
  2. Ome marten:
    30 maart 2017
    Leuk dat je het zo naar de zin hebt. Ik denk dat jouw moeder ook met veel verhalen thuiskomt. Vraag: heb jij het adres van die tante? Het lijkt me een erg aardig mens !!!
  3. Jan:
    1 april 2017
    Hallo Hilde, Mooi dat je het goed de zin hebt, doe de groetjes aan Marjan en je tante en nog veel plezier samen en een goed vervolg van je stage.
  4. Jolanda:
    1 april 2017
    Wat gebeurt er toch veel. En wat een leuke en ook mooie (!!!) foto's.
    Gezellig dat je moeder er nu ook is samen met je tante.
    Veel plezier nog en ik kijk af en toe vanaf mijn laptop mee.... ;-)